Tuesday 24 May 2011

Kesedaran yang menjelma. . .

Assalamualaikum W.B.T....

Sbnrnya sy x merancang utk menulis blog pada masa ini. .cz slalunya tym mlm2 xtvt wajib sy adalah main game. .hehe. .tp ntah knapa terdetik hati ni mau berkongsi masalah yg semakin berleluasa pada masa kini. .Penghinaan agama. .erm. . Tadi tym on9 FB, tgk2 status org n komen2 status kwn tba2 plak bleh tnmpak link yg d share oleh kwn Fb sy..(http://makcikhajjahsittalwuzara99.wordpress.com/)


Sy tertarik baca link ni cz kat atas 2 durg tulis "ORG NI X DA OTAK KALI". . pas sy klik link 2 trus la sy terbaca benda2 yg x sepatutnya d tulis oleh seorang manusia yg menumpang d atas muka bumi ni n mengaku sebagai seorang muslim sejati. .huhuhu. .wajarkah seorang yg mengaku muslim n bpgg pada agama Allah ini memperkotak-katik kan Rasulullah s.a.w.? org yg tlh menjadi penunjuk kebenaran kepada semua umat di dunia ini. .ntah d mana letaknya maruah c penulis ini sebagai umat islam. .sanggupnya dia menghina agama yg dianuti sdgkan dlm agama islam itu sendiri sudah terang2an melarang kita untuk menghina agama yg dianuti oleh org lain, apalagi agama yg dianuti kita sendiri. .sy menarik nafas panjang seketika selepas membaca artikel yg ditulis itu. . .huhuhu. .Antara ayat yg ditulis dalam artikel itu adalah:



"Hari ini Allah swt tengah murka pada seluruh kaum Adam terutamanya umat kesayangannya, yakni umat Islam yang telah jauh sesat. Maka, Allah swt menurunkan bala yang setimpal di Masjidil Haram di kota Mekah Al-Mukaramah, megeluarkan jerung raksasa yang lapar dari perut bumi. Kota Mekah dilanda banjir dan pengunjung-pengunjung beribadat sekeliling baitullah digigit dan dinyonyot sepuas-puasnya oleh binatang peliharaan Allah yang istimewa ini! Allahuakbar!!"


Gambar yg telah diubahsuai oleh penulis



Masyaallah. . sampai begitu sekali akidah penulis ini terpesong dr akidah umat islam yg sebenarnya. . apa nk jadi dgn dunia skrg. .smakin banyak anasir-anasir yg tdak diketahui asal-usulnya secara terang-terangan menghina agama islam. .semakin hari semakin berani mereka membuat onar untuk merendah2kn agama islam. .lebih menyedihkan apabila mereka yg membuat onar ini mengaku bahawa mereka juga adalah penganut agama islam sendiri. .dimana letaknya kesedaran mereka?? tidak takutkah mereka dgn balasan yg diberikan oleh Allah s.w.t. kelak?? Sedarkah mereka bahawa mereka smmgnya sudah terpesong jauh dr ajaran agama islam?? cukup yakin ka mereka dgn pahala yg suda dikumpul utk dihitung d akhirat kelak?? persoalan2 ini seringkali timbul dibenak apabila terbaca artikel2 yg menghina, mencaci serta merendah2kan umat islam n agama yg dianuti. . huh. .bawa2 la mengucap. .



Di kesempatan ini saya ingin mengingatkan agar kita yang masih hidup n menumpang dibumi Allah ini untuk sama2 mempertahankan agama yg kita anuti ini dan jgnlah kita sekali2 mencaci, menghina atau pun mencela agama org lain. .tidak perlu la kita mempersoalkan kenapa penulis tersebut sgp berbuat demikian. .apa yg perlu kita lakukan adalah kita fikirkan bagaimana untuk menjadikan agama islam sebagai agama terunggul di dunia. .kesedaran dari dalam diri sendiri harus dipupuk agar akidah kita sentiasa terjaga dan tidak terpesong seperti "makhluk2" tertentu itu. . segala yg berlaku itu pasti ada hikmahnya. .mungkin Allah ingin memberi kesedaran kepada umatnya betapa jauh kita melupakan-Nya dan mengabaikan segala suruhan-Nya. .hanya Allah yg mengetahui hikmah sbnr kejadian yg sering berlaku dewasa ini. .sama2 la kita tingkatkan ibadah untuk mendapat keredhaan-Nya. .Allahuakbar. .



Kalau ada masa terluang apa salahnya kita ringan-ringankan mulut kita untuk memuji Sang pencipta alam. .jom ramai2 dgr lagu Raihan-puji2an ni. .best. .




So, renung2kan n selamat beramal. .opss pinjam jap tag line ni. .hehe. .(^__^)

Sekian, wslam. .:)

No comments:

Post a Comment